PELIK BIN AJAIB !!! Wanita Terkejut Besar Ingatkan Yang Dilahirkan Anaknya,Rupa-rupanya....!!!


Memang agak mengejutkan apabila seorang wanita yang berasal dari Kampung Oemolo di Nusa Tenggara Timur telah dilaporkan melahirkan anak cicak tokek (gecko) kelmarin ....

Menurut maklumat Nelci Nubatonis juga dilapor melahirkan haiwan itu pada awal pagi kelmarin di rumahnya di daerah Kupang ....

Menurut sumber yang diperolehi , proses bersalin Nelci itu turut dibantu seorang bidan dari Pusat Kesihatan Oenuntono yang dikenali sebagai Josephine Lydia Hellen Wadu....

Katanya lagi.... , Nelci terpaksa bersalin di rumahnya sendiri kerana lokasi kediamannya yang jauh dari pusat kesihatan ....

“Untuk ke klinik Nelci perlu dibawa selama empat jam dari rumahnya,” katanya lagi ....

Menurut sumber itu juga, kandungan Nelci baru sahaja berusia lapan bulan....

Berdasarkan maklumat kira-kira jam 5.30 pagi kelmarin , Nelci telah mengalami kesakitan melampau dan terpaksa dibantu untuk bersalin....

“Tiba-tiba kami semua merasa terkejut kerana melihat bukan seorang bayi yang keluar, tetapi seekor cicak tokek,” katanya lagi ....

Menurut Josephine ..., dia sangat terkejut apabila melihat seekor haiwan merayap keluar dari rahim Nelci.....

Dia juga mengakui tidak pernah berhadapan dengan pengalaman sebegitu, dan cicak tokek itu kemudian telah dibawa ke pusat kesihatan tempatan untuk mendapatkan pemeriksaan lanjut ....


FOTO Panas Abang Bomba Angkat Awek Mangsa Kemalangan Cetus Kontroversi Di Laman Sosial !!!


Seorang lelaki dan seorang wanita terpaksa menahan sakit untuk menunggu ambulan samapai ke tempat kejadian. Setelah anbulan sampai ke tempat kejadian seotang angota bomba mengangkat wanita ke dalam ambulan. Motosikal yang mereka naiki terjatuh di susur keluar Jalan Tun Razak menghala ke Bukit Bintang..., Kuala Lumpur semalam...

Kemalangan kira-kira pukul 1 petang itu berlaku apabila motosikal Yamaha LC yang mereka naiki tersebut bergesel dengan sebuah kereta lalu terjatuh...

Kejadian itu mengakibatkan mangsa dan teman wanitanya yang cedera di kaki dan tangan terpaksa menahan sakit di tepi jalan selama hampir 30 minit apabila orang ramai enggan berhenti untuk membantu.....

Jurugambar Utusan Malaysia, Shaifudin Mohd. Nor yang secara kebetulan melalui jalan itu berhenti dan menahan teksi untuk membawa kedua-duanya ke hospital bagi menerima rawatan.....

Disebabkan gambar ini...., ramai yang pertikai kerana angota bomba tersebut terpegang tempat2 sensitif....

P/s : orang ni reti komplain je..., klu xde pihak bomba sapa lagi yang nak tolong, klu mayat2 atas jalan diaorang jugak yang kutip dan bersihkan....!!!


Sedikit Pengakuan Dari Seorang Lelaki Yang Terlanjur !!!!




P/S : Jangan mareeeeeeeeee


GEMPAR!! Penyanyi "Kun Anta" Diaibkan Rakyat Malaysia ??? Ini Fakta Yang Ramai Orang Tidak Tahu !!!


[HUMOOD 'DIGUNAKAN']

Baru-baru ni heboh tentang penasyid Humood Al-Khudher yang telah menghadiri majlis perkahwinan#SyawalFiqa untuk mengalunkan nasyid #kunAntadisertakan dengan tarian-tarian yang bercampur lelaki dan perempuan... Perkara ini seolah-olah telah memburukkan namanya yang baik..

Kenapa?

-Humood ini merupakan menantu kepada ulama yang termasyhur iaitu, Dr Tareq As-Sweidan..

Apa kaitan Dr Tareq ini dengan perkara yang mengaibkan ini?

-Dalam satu sidang media, berlaku temubual antara Humood dan Dr Tareq sesudah Humood baru mendirikan rumah tangga dengan anak perempuan Dr Tareq ketika itu..

Tonton video di bawah :


Dr Tareq berkata tentangnya :

"Humood adalah seorang yang beradab serta mempunyai akhlak yang soleh. Semoga Allah menjadikan keseniaan yang beliau miliki bermanfaat untuk Ummah.
Ayah beliau merupakan orang yang sangat baik..., saya sangat rapat dengan ayahnya. Kami juga terlibat dengan aktiviti-aktiviti dakwah islam dan daripada situlah kami menyusun anak-anak kami untuk bersatu menjadi satu keluarga yang baik.."

Jadi, post ini bukanlah untuk memaksumkan beliau, tetapi supaya orang yang seperti beliau dihormati kedudukannya dan tidak sewenang-wenangnya 'digunakan' ke arah yang tidak baik dan juga untuk tidak menghilangkan rasa 'respect' mertuanya kepadanya..

Semoga Allah merahmati kita....

Mohon sebarkan artikel ini agar semua rakyat Malaysia dapat mengambil pengajaran... Jika tidak reti nak hormat diri sendiri, tolonglah belajar untuk hormat orang lain... SHARE!!!!


sumber


SERAM..!! Seorang Jururawat Secara Tidak Sengaja Telah Memuatnaik Foto Yang Sangat Aneh Dan Penuh Misteri...!!!



#Gambar di atas itu telah dirakamkan ketika seorang jururawat sedang merawat bapa saya di sebuah hospital Queen Elizabeth 1,.. Kota Kinabalu....Sila lihat gambar di atas betul-betul dan anda akan berasa pelik.....!!!


GEMPAR !! Satelit Dijangka Kemungkinan Jatuh Di Malaysia ESOK !!!


#SHAH ALAM - Sebuah satelit yang dibina oleh Nasa dan Jepun untuk mengesan hujan dijangka akan jatuh ke bumi esok, menurut laman web rasmi Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan Amerika (Nasa)....

Satelit yang dinamakan sebagai satelit Misi Mengukur Hujan Tropika (TRMM) yang dibina oleh Nasa dan Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) untuk mengukur jumlah hujan di bumi itu sekarang berada 100 kilometer daripada bumi....

Menurut laman web rasmi Nasa, Amerika Syarikat Space Surveillance Network, yang dikendalikan oleh jabatan angkasa yang beroperasi bersama Pertahanan AS, pihaknya memantau kedudukan TRMM sejak misi itu berakhir pada bulan April lalu.

“Kebanyakan satelit dan kapal angkasa yang memasuki atmosfera bumi akan terbakar, dan ia tidak boleh dikawal,

“Pusat Operasi Angkasa Lepas akan mengeluarkan ramalan berkala tarikh kemasukannya, namun lokasi sebenar kawasan kejatuhannya tidak dapat diramalkan,  TRMM hanya akan jatuh ke kawasan tropika antara 35 darjah Utara dan latitud 35 darjah latitud Selatan,” petik kenyataan rasmi Nasa.

Sementara itu, Ketua Pengarah Agensi Angkasa Negara (Angkasa), Dr Noordin Ahmad berkata, Nasa akan memberi maklumat setiap tiga jam kepada seluruh agensi angkasa dunia termasuk Malaysia untuk memaklumkan mengenai perkara ini.

“Pihak Nasa akan sentiasa mengemaskini maklumat mereka setiap tiga jam, kerana sekarang pihak Nasa sendiri tidak pasti keberadaannya.

“Kalau ikut rekod selama ini tidak pernah berlaku di mana manusia terkena pada bahan-bahan serpihan-serpihan ini sepanjang sejarah satelit masuk kedalam bumi ini , kalau ikut Nasa peratusan itu hanya dua peratus, kerana kebanyakkannya akan jatuh kedalam laut.

“Oleh itu rakyat Malaysia tidak perlu panik, tidak ada yang pernah berlaku terkena pada serpihan tak pernah lagi!... rekod terdahulu satelit yang  jatuh dekat dengan Malaysia adalah di utara Lautan Hindi, Australia kawasan itu berhampiran Malaysia dan Indonesia," katanya....

Mengulas lanjut, Ahmad berkata, jika satelit itu terbakar ia tidak boleh dikawal lagi....

“Satelit itu dilancarkan pada 35 darjah ini dikira sebagai kawasan tropikalah, termasuk Malaysia selatan Jepun sampai ke Australia 35 darjah lah, bila ia masuk kawasan bumi ini ia akan terbakar, apabila ia terbakar tak ada orang boleh kawal… tetapi ada sebahagian daripada satelit itu tidak terbakar terutama yang dibuat daripada titanium....

“Titanium ini besi yang lebih keras daripada besi... ia tidak terbakar, kalau ikut pemantauan, tidak banyak negara yang boleh pantau ia kerana ia perlukan radar yang canggih dan kuat untuk tembak ke udara bagi mendapatkan lokasi yang sebenarnya… saya rasa negara Amerika Syarikat yang punyai teknologi itu, Amerika yang dapat lihat kedudukan ia  sekarang....

“Agensi Angkasa kita boleh berhubung dengan mereka untuk dapatkan maklumat dan mereka akan maklumkanlah bila ia masuk ke bumi... .

“Kita akan uar-uarkan maklumat dari semasa ke semasa, oleh itu rakyat Malaysia jangan panik cuma perlu ambil langkah berjaga-jaga,” katanya....

TRMM yang berusia 17 tahun mempunyai berat hampir 3 tan, dilancarkan dari Tanegashima, Jepun pada 27 November 1997 bagi misi yang dirancang hampir  tiga tahun. Ia ditutup pada 15 April tahun ini....

SUMBER : sinarharian


GEMPAR !!! Kemunculan Awan Misteri Berbentuk Lensa Amat Mengejutkan Dunia !!!


Selepas beberapa ketika dahulu di kalangan netizens terkejut dengan berita misteri suara “sangkakala“, kini berita mengenai penglihatan awan misteri muncul di langit Colorado, Amerika Syarikat....

Borang tersebut tidak munasabah tidak dapat tidak mengajak rakyat untuk mengekalkan seperti satu fenomena yang jarang berlaku. Apabila gambar awan misteri telah dimuat naik ke internet, netizens juga mencipta kekecohan dan ingin tahu....

Kechuppacket adalah yang pertama untuk memuat naik gambar awan misteri. Dalam keterangan mereka, “Dear Reddit, terima kasih untuk semua kenangan, saya mungkin diambil oleh orang asing atau beraspirasi oleh puting beliung.... Wish me luck,” katanya seperti yang dipetik dari Reddit, Rabu (27/5)...

Ucapan Kechuppacket telah serta-merta menyebabkan pelbagai komen daripada netizens. Seorang pengguna, MarkBC cuba menerangkan penglihatan. Menurut beliau, awan adalah sejenis awan Lenticular....

Awan Altocumulus dengan nama lain lenticularis kanta berbentuk awan misteri dalam troposfera, biasanya mempunyai kedudukan yang bersudut tepat dengan arah angin....

Awan lenticular boleh dibahagikan kepada beberapa jenis, Altocumulus Tetap lenticularis (ACSL), Stratocumulus Tetap Lenticular (SCSL), dan Cirrocumulus Tetap Lenticular (CCSL). Kerana ia tidak seharusnya menjadi awan secara umum, jenis awan sering dikaitkan dengan haiwan Objek Terbang yang tidak dikenali (UFO)....

Walau bagaimanapun, kemunculan awan yang indah adalah satu fenomena semulajadi yang munasabah dan tidak perlu bimbang. Tetapi jenis awan Lenticular yang sangat berbahaya untuk penerbangan kerana ia boleh menyebabkan pergolakan yang teruk di dalam pesawat...




Seorang Pengemis Telah Dihalau Dari Restoran ,Sangat Mengejutkan Apabila Dia Kembali Dengan Memandu Ferrari !!!


Admin sangat tertarik dengan video ini.... Ianya membawa pengajaran kepada kita untuk melayan semua makhluk Tuhan dengan adil dan saksama. Tiada persepsi dan tiada double standard yang harus di terapkan dalam diri kita. Video ini memaparkan betapa pelayan restoran memilih pelanggan sama ada mereka boleh makan di situ atau tidak....

Isu ini sebenarnya memang terjadi pada kehidupan realiti.... Manusia itu sendiri telah meletakkan peraturan yang itu baik dan yang ini tidak baik. Malangnya peraturan seperti ini telah mendidik sebahagian manusia untuk bersikap double standard dalam diri masing-masing.... Dalam video ini cuba mengajarkan para penguna laman sosial terutama di facebook dan manusia supaya berlaku adil pada sesiapapun tanpa mengira paras rupa dan pakaian seseorang itu. Saksikan apabila homeless dalam video ini kembali ke restoran tadi menaiki kereta Ferrari berwarna hitam....


10 FOTO Selfie Ini Membuktikan Bahawa Anis Nabilah Jauh Lagi Hot Dari Farah Quinn !!!


Jika di Indonesia Farah Quinn terkenal sebagai chef selebriti yang hot. Kita di Malaysia  juga patut berbangga dengan chef selebriti Anis Nabilah......

Sering ke luar negara mempromosi makanan Malaysia, Anis patut diangkat setaraf dengan chef-chef lain seperti Chef Wan......

Beperwatakan cantik dan pandai menjaga kesihatan, membuatkan kami tertarik untuk berkongsi foto-foto menarik Anis......

Cair habis beb !!!









Inilah 5 Bukti Menunjukkan Bahawa Gadis Cantik Ini Adalah Anak Kepada Arwah Hani Mohsin Dan Datin Tiara Jacquelina ( 5 GAMBAR )


Masihkah anda ingat dengan lakonan hebat arwah Hani Mohsin di dalam filem Jimi Asmara? Sedar tak sedar sudah lebih 10 tahun Hani Mohsin meninggalkan kita. Al- fatihah untuk arwah......

Apa yang kami nak kongsikan di sini ialah anak perempuan Hani Mohsin dan Tiara Jacquelina iaitu Hani Karmila......

Persis ibunya, Hani karmila semakin cantik sekarang. Timbul pulak persoalan, tak nak ke berlakon seperti ibu dan bapanya kan.... ????









7 Cara Dan Petua Untuk Menghilangkan Jeragat Degil Di Wajah Dengan Mudah Dan Berkesan !!!


Jika anda salah seorang daripada mereka yang bermasalah jeragat, pasti anda tahu betapa sukarnya untuk berdepan dengan masalah tersebut. Di bawah ini disenaraikan beberapa petua hilangkan jeragat supaya anda tidak lagi perlu malu untuk berjumpa dengan orang atau mempunyai tahap keyakinan yang rendah disebabkan masalah jeragat. Lebih-lebih lagi jika ada jeragat dan bersekali denganbintik hitam di muka....

Apa itu jeragat?

Tetapi sebelum itu, lebih elok sekiranya kita tahu apa itu jeragat. Jeragat juga dikenali sebagai adik kepada jerawat di mana ia kelihatan seperti lekukan kecil pada kulit muka. Ia adalah disebabkan oleh pembentukan minyak, sel-sel kulit yang mati dan juga bakteria di bahagian liang-liang muka terutamanya di bahagian hidung, dahi, dagu dan pipi....

Petua & cara hilangkan jeragat

Baik, sekarang kita sudah tahu apa itu jeragat, mari kita amalkan beberapa petua hilangkan jeragat seperti di bawah ini:

1.Baking soda

Baking soda atau soda penaik adalah baik untuk pengelupasan lembut minyak, kotoran dan sel-sel kulit mati dari kulit. Ia juga membantu mengekalkan keseimbangan pH kulit. Caranya, campurkan sedikit air dalam satu sudu teh baking soda untuk membuat pes yang tebal.

Sapukan pada kawasan yang terjejas dan mencucinya selepas beberapa minit. Ulangi dua atau tiga kali seminggu sehingga anda berpuas hati dengan keputusan.

Nota: Elakkan daripada menggunakan baking soda jika anda mempunyai kulit sensitif....

2. Oatmeal

Oatmeal bukan hanya untuk dimakan sahaja. Ia juga bekerja sebagai agen pengelupasan semulajadi untuk menghilangkan kulit mati dan kotoran yang terkumpul. Di samping itu, ia menyerap minyak berlebihan dan membuka liang.

Caranya, campurkan dua sudu yogurt, satu sudu setiap jus lemon dan madu, dan empat sudu besar serbuk oat. Anda juga boleh menambah satu sudu cuka epal cider. Lembapkan kulit anda dan kemudian letakkan pes ini pada muka anda. Biarkan selama 20 minit sebelum membilasnya.

Sebagai alternatif, letakkan serbuk pes oatmeal serbuk ini yang dicampur dengan air. Biarkan selama 10 minit dan kemudian gosok pada muka.

Cuba antara dua cara ini, sekali atau dua kali seminggu secara rutin....

3. Jus lemon

Kaya dengan asidalpha hydroxy, jus lemon membantu menggelupaskan kulit dan juga memudahkan pertumbuhan semula sel. Ia juga membantu menghilangkan minyak berlebihan kerana sifatastringen.

Caranya, celupkan bola kapas dalam jus lemon dan letakkan jus pada muka anda. Biarkan selama 15 hingga 20 minit dan kemudian cuci muka dengan air sejuk. Ulang setiap hari sebelum tidur. Teruskan untuk sekurang-kurangnya beberapa bulan....

4. Cuka Epal Cider

Cuka epal cider berfungsi seperti astringen dan dengan itu ia dapat mengeluarkan minyak berlebihan daripada kulit. Selain itu, ia mempunyai ciri-ciri antiseptik dan anti-bakteria yang membantu melawan jerawat.

Caranya, campurkan satu sudu cuka epal cider dalam satu cawan air. Letakkan pada muka anda dengan menggunakan bola kapas. Biarkan selama kira-kira 10 minit sebelum membilasnya dengan air suam.

Cara lain adalah dengan mencampurkan satu bahagian cuka epal cider dengan tiga bahagian tepung jagung. Letakkan pada muka anda. Biarkan selama 15 hingga 20 minit sebelum menggosok muka semula. Bersihkan muka dengan tuala kecil yang direndam dalam air suam. Selepas itu, bilas dengan air sejuk untuk menutup liang.....

Cuba cara ini setiap hari atau beberapa kali seminggu sehingga anda mendapat hasil yang memberangsangkan....

5. Cuci muka dengan kerap

Cara hilangkan jeragat yang pertama ialah anda perlu lebih menitik-beratkan pasal kebersihan. Basuhlah muka anda dua kali sehari dengan pencuci muka. Ini adalah disebabkan jeragat terbentuk daripada lebihan minyak, bakteria dan sel-sel kulit yang mati; dan pencuci muka dapat menghapuskan pembentukan bahan-bahan tersebtu di bahagian muka.

Tetapi berhati-hati jangan pula sampai terlalu kering yang boleh menyebabkan lebih banyak minyak dihasilkan yang boleh membawa kepada pembentukan lebih banyak jeragat....

6. Gunakan krim dari farmasi

Cara hilangkan jeragat kedua pula menggunakan krim dari farmasi. Ingat, jangan beli krim yang dijual di tepi jalan!

Gunakan krimbenzoil peroksidauntuk membersihkan muka.Benzoil peroksidamerupakan rawatan jerawat yang amat berkesan yang juga boleh digunakan untuk menghilangkan jeragat. Ia berfungsi dengan membunuh bakteria pada permukkan kulit dan dengan menghapuskan pembentukan minyak dan sel-sel kulit yang mati dari permukaan liang-liang muka.

Ia boleh didapati di mana-mana farmasi dan mempunyai tahap kekuatan yang tertentu. Tetapi diingatkan bahawa krimbenzoil peroksidaboleh menyebabkan kulit menjadi sakit, gatal, kering dan mengelupas.

Jika ragu-ragu, jumpa doktor dahulu untuk mendapatkan konsultasi....

7. Jumpa pakar kulit

Seperti diberitahu, jumpa pakar kulit jika tidak mahu semberono menggunakan produk yang belum tentu kesahihannya. Keluarkan jeragat tersebut dengan berjumpa dengan doktor pakar dermatologi atau doktor pakar kulit.

Doktorakan gunakan sejenis alat yang telah disterilkan dan mengeluarkan jeragat serta membuang semua pembentukan minyak dan sel-sel kulit yang mati di dalamnya.

Anda boleh juga membeli alat tersebut, tetapi perlu berhati-hati kerana tersilap langkah boleh menyebabkan parut yang kekal pula.
Bagaimana cara mencegah jeragat?

Setelah anda lihat dan amalkan petua dan cara hilangkan jeragat, saya pasti anda tidak mahu ianya datang semula bukan? Jom amalkan perkara-perkara di bawah bagi mencegah pembentukan jeragat:

1. Basuh rambut selalu

Jika anda mempunyai rambut yang berminyak, ia boleh menyebabkan lebih banyak minyak terbentuk di bahagian permukaan kulit yang akan meninggikan peluang anda mempunyai liang yang tersumbat. Selain daripada membasuh muka dua kali sehari, anda juga perlu pastikan anda membasuh rambut anda setiap dua tiga hari sekali, bagi menghalang pembentukan minyak berlebihan daripada terjadi di bahagian muka....

2. Kosmetik bebas minyak

Gunakan bahan solek dan losyen yang bebas daripada minyak. Produk-produk kecantikan yang berminyak adalah punca utama liang menjadi tersumbat. Selain daripada itu, anda juga perlu memastikan alat-alat solek anda seperti berus dan span dibasuh dengan lebih kerap, kerana ianya boleh mengundang bakteria untuk hidup padanya....

3. Diet pemakanan sihat

Akhir sekali, anda perlu mengamalkan diet pemakanan yang sihat. Kita sudah tahu bahawa minyak adalah punca utama terbentuknya jeragat dan jerawat, oleh itu jika kita hadkan pengambilan makanan yang berminyak adalah suatu perkara yang bagus....

Juga amalkan memakan buah-buahan dan sayur-sayuran serta meminum air yang banyak akan meningkatkan tahap kesihatan badan anda, dan badan yang sihat akan menyebabkan kulit juga menjadi sihat.....