Filled Under:

GEMPAR !! (5 Gambar) Bayi Mempunyai Dua Kepala Menjadi Viral Di Media Sosial !



Indonesia: Bayi perempuan yang mempunyai dua kepala telah menjadi viral di media indonesia, Sri Wahyunu 33 tahun ibu yang melahirkan bayi perempuan itu terkejut melihat anaknya mempunyai dua kepala
Bayi tersebut adalah anak dari pasangan Dianto 32 dan Sri Wahyuni turut terkejut bercampur gembira apabila doktor memberitahu bahawa dia telah berjaya melahirkan seorang bayi perempuan tapi dengan dua kepala.
Menurut bapa bayi tersebut, selama isterinya mengandung hingga melahirkan pada 08.10.2016 jam sembilan pagi tadi dia tidak pernah mendapat apa-apa pertanda mengenai keistimewaan bayinya.

“Sebelum bayi dilahirkan saya tidak mendapat apa-apa pertanda yang pelik mulai dari ibunya mengandung hingga melahirkan, ”kata Dianto pada wartawan.

Bagaimanapun doktor hospital Ibnu Sina Gresik, Jawa Timur berkata keadaan bayi tersebut dikatakan sebagai dicephalic parapagus, kembar satu tubuh dengan dua kepala dan tidak bisa di pisahkan dengan pembedahan.

“Memang bayi memiliki dua kepala, dua mulut, empat telinga, empat mata , namun bayi dua kepala hanya memiliki satu jantung satu paru paru dan juga satu hati.
Ibu dan bapa bayi ini dan sepakat untuk tidak melakukan pembedahan memisahkan bayi mereka kerana boleh menbahayakan nyawa bayi itu, bayi dengan dua kepala tersebut cukup stabil namun mengalami sedikit sesak nafas”katanya rabu 08.10.2016

Bagaimanapun Dianto dan isteri berzukur mendapat bayi dua kepala, beliau berkata perkara itu tidak penting yang penting bayi kami sihat, katanya.

Gambar bayi berkepala dua.